donderdag 21 oktober 2010

Vershuys wint prijzen op BKD Zuid

21-10-2010 door: Redactie Hallo / Limburger
Vershuys.com bestaat amper een jaar en wist op de Bedrijven Kontakt Dagen (BKD) in Maastricht alle prijzen in de wacht te slepen. De beurs vond vorige week dinsdag en woensdag plaats in het Mecc.

De onderneming kreeg een award voor 'Beste stand & Communicatie' en een award voor de 'Beste Bedrijfspitch' (In twee minuten vertellen waar een bedrijf voor staat). Nooit eerder wist een onderneming alle prijzen op een BKD-beurs in Maastricht binnen te halen. Verhuys.com moest concurreren met zo'n driehonderd bedrijven.

Het relatief jonge bedrijf uit Sevenum heeft het toch maar voor elkaar gekregen: alle prijzen winnen op een bedrijvenbeurs. De formule die het bedrijf hanteert is eenvoudig en werkt vrij simpel. Kronenberger Marwin Dekkers, commercieel directeur van Verhuys.com legt uit: "Mensen kunnen via de pc, hun dagelijkse boodschappen thuis online, of telefonisch bestellen. Wie voor 11.00 uur 's ochtends bestelt, krijgt de boodschappen daags erna thuisbezorgd. Maar we geven ze ook de mogelijkheid zelf te bepalen wanneer, op welke dag en op welk tijdstip ze hun boodschappen thuis willen hebben", aldus Dekkers.

De onderneming werd ruim een jaar geleden opgestart door Huub Heijer, Marwin Dekkers, Theo Koning en Martin Frankort. De thuisbezorging bestaat sinds november 2009. Welke producten men levert? Dekkers: "Dat is te veel om op te noemen maar je moet denken aan brood, vlees, zuivel, groente, fruit, complete versmenu's maar ook gebak en bonbons. Alle producten komen uit onze regio, rechtstreeks van de boer of versproducent zoals wij onze door Vershuys erkende versleveranciers noemen.

Zo wordt de weg van producent naar consument sterk verkort en dat komt de smaak van het product ten goede. Verser en dus ook veel gezonder. Wanneer men niet op onze bezorger wil wachten, worden de boodschappen afgeleverd in een innovatieve koeltas. Men hoeft zelfs niet eens meer thuis te zijn voor de bezorging", zegt de Kronenberger.

Mensen zonder internet kunnen eveneens gebruik maken van deze nieuwe vorm van dienstverlening. Zij kunnen hun bestelling doorbellen via 0900-8600. Vershuys.com heeft ook zogenaamde 'Verspunten', (boerderijwinkels) waar men een bestelling zelf kan afhalen. Volgens Dekkers is de manier en vooral het gemak waarmee men boodschappen doet een gat in de markt. Naast de prijs speelt ook de versheid van de producten een belangrijke rol. "De doorlooptijd van oogsten tot levering aan consumenten wordt door onze werkwijze aanzienlijk verkort", zegt Dekkers. Alle versproducenten die producten aan Vershuys.com leveren worden zorgvuldig geselecteerd ter kwaliteitsborging.

Tijdens de Hiltho-dagen kon het grote publiek kennismaken met Vershuys.com. "We hebben een geweldige respons gekregen van bezoekers aan onze stand. Dat onze formule de mensen aanspreekt, werd nog eens bevestigd met de twee awards in Maastricht", kijkt Dekkers terug. Voor de nabije toekomst heeft het bedrijf nog grootse plannen. "We beginnen binnenkort met een zeer ruim assortiment vis en zelfs zogenaamde kruidenierswaren. We verwachten veel van onze nieuwe versmaaltijden voor oven en magnetron die binnenkort te verkrijgen zijn.

Binnen het bedrijfsleven groeien we momenteel sterk in werkfruit, vers-lunches en het bezorgen van boodschappen op het werk. Verder starten we over enkele weken met huis aan huis leveringen in het Heuvelland, de regio Maastricht en Vaals, dan zijn we in heel Limburg actief", aldus de directeur. Uitbreiding naar het buitenland en boven de grote rivieren wordt serieus overwogen. Intussen is Vershuys.com gestart met een landelijke tv-campagne. Bij de onderneming werken momenteel tien mensen in fulltime- en zo'n 15 tot 20 personen in parttime-dienstverband.

Foto's BKD Zuid Mecc 2010:

Opname winnende bedrijfspitch BKD Zuid Mecc 2010:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten