woensdag 21 mei 2014

PostNL ontwikkelt met Vershuys.com nieuwe bezorgservice voor online boodschappen


PostNL ontwikkelt in samenwerking met Vershuys.com een thuisbezorgservice waarmee supermarkten en versspecialisten online bestelde boodschappen snel, gekoeld en kostenefficiënt naar de klant kunnen brengen. De eerste pilot in de omgeving van Venlo is succesvol verlopen. Nu biedt PostNL in samenwerking met online verssupermarkt Vershuys.com vanaf 22 mei in de hele provincie Limburg zijn nieuwe thuisbezorgservice voor levensmiddelen aan. In deze tweede pilot wordt er op verzoek ook bezorgd in de avonden (dinsdag en donderdag, 18.00 – 21.30 uur).

Uit meerdere onderzoeken van o.a. CBS, ING Economisch Bureau en Thuiswinkel.org blijkt dat de potentiële groei van online levensmiddelen verkoop enorm is. Met name onder jonge gezinnen, bedrijven en instellingen bestaat de wens om online boodschappen te doen om gesjouw te voorkomen en tijd te besparen. Ook de leefbaarheid voor de oudere generatie van kleinere dorpen zonder supermarkt staat onder druk. Ondervraagden hebben wel twijfel over de versheid en de houdbaarheid van producten. Ook geven zij aan zelf te willen bepalen wanneer producten bezorgd worden, waarbij velen een voorkeur aangeven voor ’s avonds.


PostNL heeft in de eerste fase van de pilot (maart 2014) geëxperimenteerd met Vershuys.com om online bestelde boodschappen thuis te bezorgen. Uiteindelijk is gekozen voor een speciale koelverpakking die is ontwikkeld in samenwerking met Wageningen Universiteit & Research (WUR). Op deze manier kunnen verse boodschappen op de juiste temperatuur aan de deur overhandigd worden aan de consument. Vervolgens wordt de koelverpakking meteen mee teruggenomen door PostNL. Er is niet alleen samengewerkt met universiteiten, maar ook met verpakkingsbedrijven, adviesorganisaties en klanten. Speciale aandachtspunten in de pilot waren: gemak, duurzaamheid en voedsel & veiligheid.

Voor de verdere uitrol van deze thuisbezorgservice kunnen consumenten in Limburg en aansluitend Oost-Brabant hun online bestelde boodschappen van Vershuys op twee avonden in de week (dinsdag- en donderdagavond) dagvers ontvangen.

Over Vershuys.com
Vershuys.com  is de innovatieve online verssupermarkt die sinds 2009 dagelijks dagvers levert aan consument en bedrijfsleven in een straal van 40 km rondom Fresh Park Venlo. Vershuys.com onderscheidt zich van de supermarkten op versgebied omdat het via internet dagverse regionale producten rechtstreeks van beste Limburgse en Brabantse bakkers, boeren, telers, slagers en versspecialisten levert. Dit unieke versassortiment zonder tussenschakels wordt aangevuld met alle dagelijkse boodschappen tegen de prijzen van Plus Supermarkt. Geert Benders van PLUS Benders (PLUS Supermarkten) is eigenaar van Vershuys.com.

Over PostNL
Wij zijn PostNL. We zijn een onmisbare schakel tussen de fysieke en online wereld. We hebben het grootste netwerk voor brieven, pakketten en e-commerce in de Benelux. Door combinaties van slimme netwerken en digitale toepassingen bieden we waardevolle oplossingen aan onze klanten. We leven in een wereld waar digitale toepassingen een steeds grotere rol in ons dagelijkse leven spelen. Deze diensten ontwikkelen zich snel. We benutten onze vindingrijkheid om steeds nieuwe manieren te bedenken om afzender en ontvanger te verbinden.
Als het eerste beursgenoteerde postbedrijf zijn wij een voorbeeld voor de rest van de wereld in het automatisch sorteren van brieven. Daarnaast speelt ons innovatieve pakkettennetwerk optimaal in op de wensen van de webwinkeliers. Buiten Nederland zijn we actief in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, België en Luxemburg. Bij PostNL werken in totaal meer dan 59.000 mensen. In 2013 bedroeg onze omzet bijna € 4,3 miljard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten